ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان(تامین برق صنایع)

طبق ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان(تامین برق صنایع)، صنایع با مصرف برق بیش از ۱ مگاوات، موظفند معادل ۱% از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به ۵% برسد.

نکاتی که بهتر است درباره این قانون بدانید :

  • در صورت عدم استفاده از برق تجدیدپذیر توسط واحد های صنعتی مذکور، این واحد ها مشمول اعمال جریمه و اخذ هزینه برق مصرفی با نرخ تجدیدپذیرخواهند شد(این نرخ در پایان سال قبل، حدود ۲۷۰۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت بوده است.)

  • پیرو دستور العمل جدید وزارت نیرو، قطعی برق شهرک های صنعتی در سال جاری در ساعات اوج مصرف برق به ۲ روز در هفته خواهد رسید، که منجر به خسارات جبران ناپذیری برای صنایع خواهد شد.

org_93cf8bd85c181d66_1603862014000-002-4-scaled-400x300-1.webp
DJI 0056 scaled 1
  • امکان احداث نیروگاه در خارج از محل استقرار واحد صنعتی وجود دارد.

  • خرید تضمینی برق تولیدی مازاد از سوی ساتبا صورت میگیرد.

  • امکان اخذ اراضی از طریق جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان فراهم گردیده است.

راهکار: احداث نیروگاه خورشیدی به میزان ۱% مصرف برق سالیانه

با توجه به حجم عظیم زیان ایجاد شده ناشی از قطعی برق صنایع، اعمال جریمه و همچنین بحران گاز در زمستان، بهترین و امن ترین راه سرمایه گذاری به منظور تامین برق پایدار، احداث نیروگاه خورشیدی خواهد بود.

با احداث نیروگاه خورشیدی جهت تامین برق صنایع، از قطعی برق و عواقب و ضررهای عظیم ناشی از آن و پرداخت جریمه های سنگین حاصل از عدم رعایت قوانین جلوگیری کرده و در جهت نیل به ساختن میهنی آبادتر کوشیده ایم.

photo 2020 11 25 14 50 26 6 002 4 400x300 1

محصولات مرتبط:

دانلود دیتاشیت محصولات مرتبط:

پروژه های مرتبط:

جدیدترین اخبار و مقالات:

photo 2021 12 25 21 14 06 4 jpg

۵۵ درصد برق آلمان را تجدیدپذیرها تولید میکنند

در سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۵۵درصد انرژی تولید شده آلمان از منابع انرژی تجدیدپذیر بوده است. ترکیب تأمین برق یک تغییر عمده نسبت به سال ۲۰۱۸ داشت، زمانی که ترکیب برق این کشور حدود ۳۸درصد از زغال‌سنگ، تنها ۴۰درصد از منابع انرژی تجدیدپذیر و ۸درصد از گاز طبیعی تأمین می‌شد.

ادامه
IMG 1493 jpg

راه اندازی کسب و کار برای بانوان با استفاده از انرژی خورشیدی

۸۵ درصد از بانوان کشور خانه‌دار هستند که با کسب مهارت لازم می‌توانند در حفظ محیط‌زیست و انرژی بسیار تأثیرگذار باشند معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور معتقد است بانوان می‌توانند پایه‌گذار کسب‌وکار انرژی خورشیدی باشند. از شهریور سال ۱۴۰۰ برنامه توسعه ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در دستور کار

ادامه
photo 2021 11 11 08 38 36 3 jpg

سرعت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر اوج میگیرد

ایران با داشتن بیش از ۲۵۰۰ ساعت تابش خورشید در سال، یکی از کشورهای با پتانسیل بالا برای استفاده از انرژی خورشیدی محسوب می‌شود. در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور به ۱۰۸۰ مگاوات افزایش‌یافته است. باتوجه‌به اینکه ایران ۶۹۱۳ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا ۲ سال آینده را

ادامه