استفاده از چراغ خورشیدی در بوستان‌های تهران

msg28803831 1672
در اینستاگرام “نیرو نویان” هم ببینید

بر اساس برنامه پنج‌ساله دوم، شهرداری تهران باید حداقل پنج درصد از میزان مصرف انرژی در کل پارک‌ها و بوستان‌های عمومی شهر را از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر تأمین کند. در این برنامه قید شده که در پایان مدت بایستی این میزان به ۲۰درصد افزایش یابد.

این مصوبه در سال ۹۴ به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و تنها محدود به بوستان‌ها نیست؛ بلکه بر انرژی موردنیاز برای روشنایی کل تابلوهای تبلیغاتی، ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های مسافربری اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، چراغ‌ها و علائم راهنمایی‌ورانندگی، ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت‌های برقی، میادین میوه‌وتره‌بار، سرویس‌های بهداشتی عمومی، غرفه‌های بازیافت و آرامستان‌ها از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اشاره کرده است.

 اخیراً سوده نجفی، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزام شهرداری به استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران گفته است: متأسفانه آمارهای ارائه‌شده دراین‌خصوص قابل‌قبول نیست و عمده دلیل عدم استفاده از پایه سولار در بوستان‌ها نگهداشت آن است.

 نجفی معتقد است یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی برای روشنایی بوستان‌ها را استفاده از چراغ خورشیدی دانست و شهرداری تهران ملزم به استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران است.

 اگر چه هم اکنون لامپ بوستان‌ها به لامپ‌های LED تبدیل شده است که قطعاً در میزان روشنایی و مصرف انرژی تأثیر دارد؛ اما باید تلاش کرد تا در حد امکان مصرف انرژی را کاهش داد که یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی برای روشنایی بوستان‌ها، استفاده از چراغ روشنایی مبتنی بر سولار (خورشیدی) است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .