تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی به پنل خورشیدی

photo 5850208880284516323 y 1
در اینستاگرام “نیرو نویان”هم ببینید

مدیر جامعه اقامتگاه‌های بوم گردی از نصب پنل‌های خورشیدی در این اقامتگاه‌ها و درآمدزایی جانبی برای آنها در پی انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت نیرو خبر داد. یاور عبیری گفت: تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین معاونت گردشگری، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی‌بری، بنیاد علوی زیر نظر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جامعه بوم‌گردی ایران امضا شد. این تفاهم‌نامه حول محور نصب پنل‌های خورشیدی برای بوم‌گردی‌ها انجام گرفت.

قرار است طبق این تفاهم‌نامه وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در بحث تأمین پنل‌های خورشیدی مشارکت کنند و بنیاد علوی نیز وام‌های حدود ۶۰ تا ۱۵۰ میلیون‌تومانی با بهره ۴درصدی را به بوم‌گردی‌های متقاضی که از سوی معاونت گردشگری و جامعه بوم‌گردی معرفی می‌شوند؛ بدهند.

به گفته مدیر جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران بوم‌گردی‌های متقاضی باید با جامعه تماس گرفته تا از شرایط دریافت پنل خورشیدی و وام موردنظر مطلع شوند در واقع همه بوم‌گردی‌ها می‌توانند از این پنل‌ها استفاده کنند و شرایط خاص آب‌وهوایی مدنظر نیست؛ بنابراین واحدهای بوم‌گردی پس از دو سال و اتمام اقساط وام، به سوددهی می‌رسند. به گفته او با نصب پنل‌های خورشیدی نه‌تنها این اقامتگاه‌ها می‌توانند نیروی برق واحد اقامتی خود را تأمین کنند بلکه می‌تواند برای آنها منبعی برای درآمدزایی نیز باشد. آنها می‌توانند مازاد برق تولیدی خود را بفروشند. عبیری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه بوم‌گردی‌ها به پنل خورشیدی و داشتن انرژی سبز مجهز شوند، گفته است: «اکنون هر کیلووات برقی که در خانه‌ها مصرف می‌شود حدود ۶۰ تومان هزینه دارد اما می‌توان برق حاصل از پنل خورشیدی را هر کیلووات حدود ۲ هزار تومان به وزارت نیرو فروخت.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .