تضمین تولید روان و بدون قطعی برق با نیرو نویان

دغدغه تامین انرژی وارد استراتژی شرکت‌های بزرگ فولادی شد.

انرژی دیگر مثل سابق در دسترس نیست. قطعی‌ها و محدودیت‌های تامین برق به تمامی تولیدکنندگان گوشزد کرده که باید وارد بحث تولید برق شوند.

صرفاً بحث قانون ماده ۱۶ و الزام صنایع به احداث نیروگاه تجدید پذیر تا حداقل یک درصد از برق مصرفی نیست، بحث قطعی‌ها و ضررهای مداوم صنایع است.

حال‌آنکه قیمت انرژی صنایع فولادی هم در مسیر آزادسازی است. قیمت برق برای صنایع تولیدی پرمصرف همچون معادن، صنعت فولاد، پتروشیمی و پالایشگاهی امسال با قیمت کیلووات پایه، ۱۲۰۰ تومان محاسبه شد. عددی که سال قبل ۶۰۰ تومان بود؛ این یعنی پله‌پله یارانه را از صنایع حذف می‌کنند.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی در حالی صورت می‌گیرد که به‌احتمال بسیار قیمت فولاد تغییری نخواهد کرد و حتی برخی پیش‌بینی‌ها از کاهش قیمت جهانی فولاد خبر می‌دهد. این شرایط موجب شده تا شرکتی مثل گل‌گهر یکی از شش استراتژی‌اش در افق ۱۴۱۰ را توسعه زیرساخت‌های انرژی بگذارد.

برق خورشیدی ارزان‌ترین برق تولیدی است. طی یک دهه سهم انرژی خورشیدی با بیشترین رشد از ۸.۷ به ۳۹.۶ درصد رسیده است. شرکت NNQ Energy که یک شرکت EPC است، پیشرو در صنعت انرژی‌های خورشیدی و ۴۰ درصد سریع‌تر از رقبا در EPC است. با انتخاب این شرکت با یک شرکت واحد در کل پروژه کار می‌کنید. شرکت NNQ هیچ یک از کارهای خود را برون‌سپاری نمی‌کند و تمام کارهای احداث نیروگاه خورشیدی صفر تا صد توسط خود شرکت انجام می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .