جهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر با رفع دغدغه‌های سرمایه‌گذاری

۴ سال دیگر ظرفیت انرژی برق از تجدیدپذیرها ۲۰ برابر می‌شود؟

photo 5792085465824871374 y 1
در اینستاگرام <<نیرو نویان>> هم ببینید

ظرفیت فعلی تولید برق از تجدیدپذیرها حدود ۱۰۲۰ مگاوات است که ۸۰۰ مگاوات آن بادی و خورشیدی است. در برنامه‌های بلند مدت صنعت برق کشور اما برای سال ۱۴۰۶ حدود ۲۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر و برای سال ۱۴۱۰ حدود ۵۰ هزار مگاوات از این محل تولید برق پیش‌بینی شده است. محمدنژاد، سخنگوی ساتبا یکی از دلایل طولانی شدن روند توسعه تجدیدپذیر‌ها در سال گذشته را تضمین سرمایه‌گذاری و پرداخت بدهی دولت اعلام کرده است.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال تضمین سرمایه‌گذاری و پرداخت بدهی‌ها از دولت و از محل سوخت صرفه‌جویی‌شده بودند، گفته است:‌وزارت نفت سال گذشته همراهی خوبی داشت و با ۲۵۰۰ میلیاردی که فراهم کرد، بخشی از بدهی‌های سابق پرداخت شد. محمدنژاد با اشاره به ویژگی‌های مدل‌های قراردادی جدید با سرمایه گذاران گفت: مزیتی که در این مدل قرارداد داشتیم این بود که با توجه به ارزی بودن نوع قرارداد، به خواسته و دغدغه بسیاری از سرمایه‌گذاران پاسخ داده خواهد شد.

او در خصوص زمان بهره‌برداری از نیروگاه‌های جدید گفت: با مبادلات برقی که انجام گرفته این امکان وجود دارد که هزار مگاوات دیگر تا سال آینده به ظرفیت کشور اضافه شود. این در حالی است که در نیروگاه‌های فسیلی ایجاد نیروگاه به این سرعت انجام‌پذیر نخواهد بود. به گفته معاون وزیر نیرو برای نیروگاه‌های خود تامین صنایع ۲۸۰۰ مگاوات پروانه صادر شده و با احتساب سهم صنایع در ایجاد نیروگاه‌ها در پیک سال آینده بیش از ۴ هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .