خرید انرژی های تجدیدپذیر به‌صورت ارزی باشد

مناطق کویری بزرگ‌ترین پتانسیل را برای تأمین برق کشور

photo 5782997280666795307 y
در اینستاگرام <<نیرو نویان>> هم ببینید

استفاده از پتانسیل انرژی خورشیدی، وزارت نیرو را در موقعیت مناسبی برای تأمین برق و عبور از خاموشی‌ها قرار داده است. قرارگرفتن ایران در مناطق جنب‌حاره‌ای و بیابانی در کنار مشکلاتی که در زمینه کاهش بارش و خشکسالی داشته است، کشور را به منبع غنی برای تأمین انرژی خورشیدی در جهان تبدیل کرده است.

در حال حاضر بابت برق یارانه داده می‌شود و قیمت سوخت نیروگاه‌ها نزدیک به صفر است و این باعث می‌شود ما هنوز نتوانیم در رقابت با انرژی‌های نو جایگزین مناسبی را بسازیم.  نوار شمالی کشور با وجود آسمان ابری و بارش‌های فراوان از تمام ظرفیت تولید انرژی‌های نو در کشور آلمان بیشتر است، اما کشور آلمان ۴۰ درصد ظرفیت منسوب شده را از انرژی خورشیدی تأمین می‌کند و سهم ایران بسیار اندک است.

سید محمدجواد موسوی عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به ظرفیت مناسب انرژی‌های نو در تأمین پیک مصرف تابستان بیان کرد: تابستان به دلیل رشد مصرف انرژی و کمبود برق با خاموشی‌های گسترده‌ای مواجه بودیم، باتوجه‌به آنکه اوج تولید نیروگاه‌های خورشیدی از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر است می‌توان با استفاده از این تقارن پیک مصرف برق را پوشش داد  فلات مرکزی ایران مانند مناطق کویری با دارابودن نزدیک به ۳۰۰ روز آفتابی در سال، بهترین مکان برای تولید انرژی‌های نو محسوب می‌شوند و می‌توان با استفاده از این ظرفیت برق کشور را تأمین کرد که متأسفانه به این ظرفیت توجه چندانی نشده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .