خرید برق تجدیدپذیر با تعرفه ارزی در مصر

db7c5a6d b6f1 451a bb74 bf2e8f4b04df
در اینستاگرام “نیرو نویان” هم ببینید

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سالیان اخیر به اولویت دولت مصر تبدیل‌شده و یک استراتژی پایدار در این زمینه اتخاذ شده است. هدف این استراتژی، افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر به ۴۲درصد از کل ظرفیت تولید برق مصر تا سال ۲۰۳۵ است.

دولت مصر با درک نیاز به اصلاح در ساختار صنعت به دنبال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید برق به‌منظور رسیدن به این چشم‌انداز است. از جمله مهم‌ترین اقدامات در این زمینه، تصویب قانونی در سال ۲۰۱۴ به‌منظور تشویق بخش خصوصی به تولید برق از طریق منابع تجدیدپذیر بود که از جمله مهم‌ترین موارد آن، اصلاح تعرفه سوخت نیروگاه‌های فسیلی بود. همچنین در سال ۲۰۱۴، با تصویب قانونی، ساختار صنعت برق مصر از حالت انحصاری خارج شد و بخش‌های تولید، انتقال و توزیع از یکدیگر تفکیک شدند، بااین‌حال مهم‌ترین اقدامات مصر، خرید تضمینی برق تجدیدپذیر با تعرفه ارزی و حرکت به سمت بازار رقابتی آزاد تلقی می‌شود.

سهم کنونی انرژی‌های تجدیدپذیر از سبد تولید برق مصر، از یک‌درصدی در سال ۲۰۱۰، به ۵درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

در حال حاضر تولید برق تجدیدپذیر دوبرابر انرژی هسته‌ای و حدوداً برابر با برق‌آبی است و با این روند به‌زودی با تولید برق از منابع گازی برابر خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۵۰ میلادی، میزان تولید برق حدود ۶/ ۱ برابر خواهد شد که تولید برق از منابع تجدیدپذیر بادی و خورشیدی با شیب زیادی به‌عنوان نخستین منبع تولید برق شناخته خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .