ظرفیت تولید انرژی خورشیدی ترکیه به ۱۰ هزار مگاوات افزایش یافت

سهم ۱۰ درصدی انرژی خورشیدی در تولید برق

photo 2023 09 11 11 19 14
در اینستاگرام <<نیرو نویان>> هم ببینید

ظرفیت تولید انرژی خورشیدی ترکیه در پایان ماه مارس گذشته به ۱۰ هزار مگاوات نزدیک شده است. ترکیه یکی از کشورهای موفق در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی و احداث نیروگاه‌های انرژی خورشیدی است؛ به طوری که طبق گزارش جامعه جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر REN21، در سال ۲۰۱۹، ترکیه پس از چین و ایالات متحده آمریکا، در زمینه اهداف ایجاد شده در استفاده از انرژی‌های خورشیدی، رتبه سوم و در زمینه ظرفیت‌های ایجاد شده در جایگاه دوم جهان قرار گرفت.‌

به گزارش خبرنگار آناتولی به نقل از داده‌های وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه،در ماه مارس امسال ظرفیت برق نصب شده ترکیه به ۱۰۴هزار و ۳۴۸مگاوات و ظرفیت انرژی نیروگاه‌های خورشیدی ترکیه نیز به ۹هزار و ۸۲۰مگاوات رسیده است.

این در حالی است که ظرفیت انرژی نیروگاه‌های خورشیدی ترکیه در سال ۲۰۱۴تنها ۴۰مگاوات بود.

سهم انرژی خورشیدی از کل ظرفیت برق نصب شده ترکیه تا به امروز به ۹.۴۱ درصد رسیده است و به طور کلی نیروگاه‌های خورشیدی ۷۸ استان ترکیه را پوشش می‌دهند.

بیشترین ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های خورشیدی در ترکیه با ۱۷۲۲.۲ مگاوات برق مربوط به استان قونیه است.

نیروگاه انرژی خورشیدی کاراپینار، واقع در شهر قونیه کشور ترکیه، بزرگترین مرکز انرژی خورشیدی اروپا و پنجمین مرکز بزرگ تولید این انرژی در جهان است. این مرکز بزرگ انرژی خورشیدی که در زمینی به بزرگی ۲۶۰۰ زمین فوتبال ساخته شده است و پنل‌های خورشیدی آن در مجموع به بیش از ۳ و نیم میلیون می‌رسد، سهم انرژی خورشیدی در تولید برق ترکیه را به ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و قادر خواهد بود نیاز برق بیش از ۲ و نیم میلیون نفر را تامین کند.

نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ مگاوات در حال حاضر در ۳۵ استان ترکیه فعال هستند.ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای پتانسیل بالایی برای انرژی خورشیدی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .