غفلت صنایع در زمینه تولید برق

msg28803831 1617 1
در اینستاگرام “نیرو نویان” هم ببینید

وزارت نیرو وعده داده بود که تا پایان دولت سیزدهم ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور توسط صنایع ایجاد شود. اما به نظر می رسد که روند احداث نیروگاه ها توسط صنایع به کندی در حال پیشروی است. تعلل صنایع در احداث نیروگاه‌ها حتی صدای اعتراض وزیر صمت را هم درآورده است.

عباس علی آبادی ۲۴ تیر در مراسم تودیع رییس پیشین ایمیدور و معرفی این سازمان حمله شدیدی به فولاد مبارکه کرده و اعلام کرده بود این واحد صنعتی نیروگاهی نیمه کاره را زیر قیمت از مپنا خریداری کرده اما اقدام مناسبی در جهت پیشرفت آن انجام نداده است.

صنایع انرژی‌­بر موضوع ماده (۳) این قانون با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند، حداقل ۹۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی با بازدهی حداقل پنجاه و پنج درصد و ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع مذکور احداث کنند.

تا کنون دو واحد نیروگاهی به ظرفیت تولید برق توسط صنایع اضافه شده است. ضمن اینکه در ماه جاری که ۲ واحد کلاس F به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات که مربوط به فولاد مبارکه است وارد مدار خواهد شد. به عبارت دیگر حدود ۶۱۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور در این مدت اضافه خواهد شد.

آمار اعلامی از طرف مسئولین وزارت نیرو نشان می دهد که با وجود شرایط بحرانی موجود در صنعت برق در طی دو سال گذشته ظرفیت چندانی در حوزه نیروگاهی از سوی صنایع ایجاد نشده است. البته صنایع مدعی اند که وزارت نیرو در ساعت های پیک اجازه استفاده از برقی که توسط خود آنها تولید می شود را به آنها نمی دهد و همین مساله موجب بی رغبتی آنها برای سرمایه گذاری در این حوزه شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .