غول معدنی جهان وارد گود تجدیدپذیرها شد

photo 5904242970482295094 y
در اینستاگرام “نیرو نویان” هم ببینید

دومین غول معدنی جهان به جرگه بنگاه‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر می‌پیوندد. شرکت ریوتینتو یادداشت تفاهم (MoU) با شرکت انرژی یونجیبرندی (YEC) برای همکاری در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در شرق آسیا در منطقه پیلبارا در غرب استرالیا امضا کرد. معدنکار استرالیایی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که ریوتینتو و YEC پروژه‌های بالقوه انرژی بادی و خورشیدی و همچنین سیستم‌های ذخیره انرژی باتری را ارزیابی خواهند کرد. تمرکز اولیه بر ارزیابی قابلیت حیات یک تأسیسات تولید برق خورشیدی برای تأمین عملیات سنگ‌آهن ریوتینتو متمرکز است.
این تفاهم‌نامه به‌عنوان بخشی از طرح ۳ میلیارددلاری ریوتینتو برای ورود به عصر کربن‌زدایی به شمار می‌رود که در کسب‌وکار سنگ فولاد خود که در حال حاضر توسط چهار نیروگاه گازی تأمین می‌شود، ارائه شده است.

تخمین زده می‌شود که در این پروژه ۷۰۰ مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر برای جایگزینی گاز آن موردنیاز است. در حال حاضر، این شرکت در مرحله ارزیابی برای ساخت حدود ۳۰۰ مگاوات پروژه خورشیدی است.

گروه YEC در ژوئن پس از توافقی بین شرکت بومی یونجیبرندی، نمایندگان مردم بومی منطقه و توسعه‌دهنده انرژی‌های تجدیدپذیر ACEN، باهدف پیشرفت توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در کشور تأسیس شده و قرار است همکاری با ریوتینتو را توسعه دهد. شرکت YEC در نظر دارد ظرفیت تأسیسات خود را با لحاظ ۷۵۰ مگاوات ذخیره‌سازی برق ترکیبی بادی، خورشیدی و باتری افزایش دهد. ساخت‌وساز این پروژه طبق برآوردها قرار است به‌زودی آغاز شود، اگرچه جزئیات بیشتری فاش نشده است. تفاهم‌نامه اخیر دو مجموعه به برخی از این پروژه‌ها اما نه همه، مربوط می‌شود. مایکل وودلی، مدیر اجرایی YAC، گفت: این تفاهم برای توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامی مناسب است و جامعه نیز از ایجاد این ظرفیت سود خواهد برد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .