گذر از سوخت فسیلی به سمت انرژی تجدیدپذیر

حساب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز روی انرژی خورشیدی

msg28803831 2015
در اینستاگرام <<نیرو نویان>> هم ببینید

رهبران برخی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز جهان از جمله آرامکوی عربستان و اکسون‌موبیل آمریکا در مورد خطر دست‌کم گرفتن چالش‌های گذر از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر هشدار دادند. در گزارش کلگری‌هرالد آمده است که شرکت‌کنندگان کنگره جهانی نفت کلگری در ایالت آلبرتا در کانادا در روز چهارشنبه ۲۰سپتامبر اظهار کردند که مرتفع کردن نیاز روزافزون جهانی به انرژی ازیک‌طرف و کربن‌زدایی از محصولات نفت و گاز از طرف دیگر مسئله گذار انرژی را بغرنج‌تر کرده است.

بنا به گفته دارن وودز، مدیرعامل شرکت اکسون‌موبیل، جایگزینی سیستم‌های انرژی امروزی به دو دلیل دشوار است؛ نخست اینکه سوخت‌های فسیلی نسبت به انرژی‌های سبز به‌مراتب پرسودتر هستند و به طور قابل‌ملاحظه‌ای در دسترس، ضمن اینکه نفت و گاز به‌راحتی قابل‌حمل هستند؛ «دیریازود تاریخ مصرف انرژی‌های فسیلی به پایان خواهد رسید، اما این تصور که قرار است این اتفاق صرفاً با فشاردادن یک کلید به وقوع بپیوندد، خیال واهی بیش نیست.»

 به گفته امین ناصر، مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان یعنی آرامکو در عربستان اکثر کشورهای جهان حرکت خود به سمت انرژی‌های پاک آغاز کرده‌اند.

 فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: امسال، جهان قرار است حجم بی‌سابقه‌ای از انرژی‌های تجدیدپذیر را به سیستم‌های برق اضافه کند که بیش از مجموع ظرفیت برق آلمان و اسپانیا خواهد بود. به گفته وی، بحران جهانی انرژی نشان داده است که انرژی‌های تجدیدپذیر نه‌تنها برای پاک‌تر کردن، بلکه برای امن‌تر کردن و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن منابع انرژی، حیاتی هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .