یک‌سوم کسری برق با نیروگاه‌ های خورشیدی جبران می‌شود

msg28803831 1630
در اینستاگرام “نیرو نویان” هم ببینید

 ما در حوزه گاز و برق ناترازی داریم. در حوزه برق این ناترازی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار مگاوات است. این پاشنه آشیل انرژی کشور است و بعضاً منجر به تعطیلی مؤسسات آموزشی، ادارات، نهادها و صنعت می‌شود. به همین جهت بود که دولت سیزدهم ساخت ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر را جز برنامه ۴ساله خود قرارداد.

 از میزان ۱۰ هزار مگاوات، ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، ۲ هزار مگاوات نیروگاه بادی، ۳ هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های خود تامین توسط صنایع و یک هزار مگاوات هم توسط صنایع متوسط در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی‌شده است.

احداث این ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی در دستور کار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) قرار گرفته است. طبق گزارش ساتبا، تاکنون سه مناقصه به مجموع بالغ بر ۱۸۵۰ مگاوات برگزار و برندگان آن اعلام شده‌اند. نیروگاه‌های مذکور از ۱۰ تا ۲۰۰ مگاوات هستند و قراردادهای آن‌ها در ۱۴ استان مختلف در حال انعقاد است.

 به‌منظور رفع دغدغه سرمایه‌گذاران برای بازپرداخت اصل سود آن‌ها توسط دولت نیز، اخیراً با تصویب هیئت وزیران، امکان صدور ضمانت‌نامه بازپرداخت از طریق سامانه جامع مدیریت تضامین دولت برای متقاضیان احداث نیروگاه تجدیدپذیر از محل ماده ۱۲ فراهم شده است.
مجلس نیز توجه ویژه‌ای به تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی برق اعلام کرده است که ما باید از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق استفاده کنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .