۶ واقعیت در مورد انرژی خورشیدی، از تأمین انرژی یک‌ساله با ذخیره یک‌ساعته تا اشتغال بالا

امروزه صفحه‌ های خورشیدی بهترین فناوری کاربردی برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق هستند.علاوه بر این، آنها را می‌توان در مقیاس کوچک نصب کرد، امری که نمی‌توان در مورد گزینه‌های باد، زمین گرمایی یا سایر انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داد.۶ حقیقت جالب در مورد صفحات خورشیدی به‌اختصار آمده است.

msg28803831 1586
در اینستاگرام «نیرو نویان» هم ببینید

واقعیت شماره ۱:یک ساعت تابش خورشید؛ مساوی تأمین یک سال انرژی جهان

 تنها در یک ساعت، انرژی تامین شده توسط خورشید می‌تواند نیاز انرژی کل جهان را برای یک سال پوشش دهد. تا زمانی که خورشید می‌تابد، فناوری‌های انرژی خورشیدی به تکامل خود ادامه خواهند داد.حتی در یک روز ابری، زمین هنوز مقدار زیادی انرژی خورشیدی دریافت می‌کند.


واقعیت شماره ۲: فناوری صفحه‌های خورشیدی ۱۵۰ سال قدمت دارد

صفحه‌های خورشیدی از سال ۱۸۸۳ وجود داشته‌اند و در سال ۱۸۸۴، اولین صفحه خورشیدی بر روی سقفی در نیویورک نصب شد. در سال ۱۹۲۲، آلبرت انیشتین به دلیل کارش در زمینه اثر فتوولتائیک که فناوری صفحه‌های خورشیدی را متحول کرد، برنده جایزه نوبل شد.

واقعیت شماره ۳: صفحه‌های خورشیدی کاربردهای بیشتری به جز نورپردازی دارند

 اغلب تصور می‌شود که برق عرضه شده توسط صفحه‌های خورشیدی برای اجرای سایر اهداف خانگی به جز روشنایی کافی نیست. برخلاف این باور، می‌توان از این صفحه‌ها برای گرم‌کردن آب برای مصارف خانگی و حتی شارژ خودروهای برقی استفاده کرد.

واقعیت شماره ۴: استقبال نسل جدید و قدیم از صفحه‌های خورشیدی

 نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که تا ۳۹ درصد از صاحبان خانه‌های ایالات متحده در حال بررسی نصب خورشیدی هستند. جالب اینجاست که حتی افراد زیر ۳۰ سال نیز دیدگاه مشابهی دارند. این نشان می‌دهد که هم نسل جدید و هم قدیمی‌ها برای صفحه‌های خورشیدی به‌عنوان بخشی از توسعه املاک و معماری محل سکونت خود ارزش و اهمیت قائل هستند.

واقعیت شماره ۵: نیازنداشتن به مجوز نصب در اکثر مناطق

باتوجه‌به نیاز سرعت‌بخشیدن جذب انرژی خورشیدی، اکثر حوزه‌های مرتبط با صدور مجوز اجازه نصب صفحه‌های خورشیدی را به‌راحتی می‌دهند. بااین‌حال، این فقط برای تأسیسات در مقیاس کوچک مانند خورشیدی سقف خانگی قابل اجراست. اگر قصد نصب یک سیستم خورشیدی در مقیاس تجاری را دارید، باید مجوزهای لازم را دریافت کنید.

واقعیت شماره ۶: صنعت صفحه‌های خورشیدی میلیون‌ها شغل ایجاد کرده است

بر اساس گزارش سازمان ملل، بخش انرژی‌های تجدیدپذیر تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۰۰ هزار شغل جدید در سراسر جهان ایجاد کرده است و این رقم در تضاد کامل با آنچه مخالفان انرژی‌های تجدیدپذیر تمایل دارند به تصویر بکشند، است. این نشان می‌دهد که صفحه‌های خورشیدی نه‌تنها انتشار کربن را کاهش می‌دهند؛ بلکه باعث ایجاد اشتغال نیز می‌شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .