ایجاد ۱۰‌هزار مگاوات برق تجدیدپذیر

به نقل از دنیای اقتصاد: برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور در دو سال‌اخیر ریل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خوبی انجام و برای احداث ۱۰‌هزار مگاوات برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی شده ‌است. رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وری برق ایران با اعلام این خبر افزود: برنامه احداث ۱۰‌هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر را داشتیم که در ابتدای سال‌۱۴۰۱ مصوبه احداث چهار‌هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی از شورای اقتصاد اخذ شد.

محمود کمانی ادامه داد: در چهار مرحله مناقصه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برگزار شد و تا الان حدود سه‌هزار مگاوات آن تعیین‌تکلیف شده و بقیه هم در مرحله بعدی مناقصه تعیین‌تکلیف خواهد شد. معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در این مناقصه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برنده شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند طبق قراردادی که با ساتبا منعقد می‌کنند اقدام به احداث نیروگاه می‌کنند.کمانی گفت: این نیروگاه‌ها در دوره یک تا دو سال بسته به ظرفیتی که هر شرکت سرمایه‌گذار در مناقصه شرکت کرده احداث می‌شوند. وی ادامه داد: برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی بر این است که میزان بیشتری از قولی که دولت برای احداث ۱۰‌هزار مگاوات داده، انجام شود؛ اما فعلا مجوز ۴‌هزار مگاوات خورشیدی گرفته‌شده که تاکنون سه‌هزار مگاوات آن تعین‌تکلیف شده است.

رئیس ساتبا بیان کرد: همچنین مصوبه احداث ۴‌هزار و ۵۰۰ مگاوات دیگر نیز اخیرا اخذ شده و علاوه‌بر آن هنوز مصوبه برای سه‌هزار مگاوات نیروگاه بادی هم داریم که منتظریم تا مصوبه آن در شورای اقتصاد تایید شود. کمانی خاطرنشان کرد: همچنین احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط بخش صنعت هم پیگیری می‌شود که تاکنون بیش از ۲‌هزار و ۸۰۰ مگاوات تعیین‌تکلیف شده و شرکت‌ها مشخص و پروانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها احداث صادر شده‌است که پیگیری اجرای آن را انجام می‌دهیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *