بودجه لازم برای تامین ناترازی برق در هاله ای از ابهام!

کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق دارد. اگر بخواهیم نیروگاه حرارتی این ۱۵ هزار مگاوات را تأمین و متناسب با آن در بخش توزیع و انتقال هم سرمایه‌گذاری کنیم، حدود ۱۵ میلیارد یورو پول نیاز داریم؛ درحالی‌که به گفته کارشناسان بانکی و مالی، هم اکنون منابع لازم برای توسعه صنعت برق وجود ندارد.

msg28803831 1176
در اینستاگرام <<نیرو نویان>> هم ببینید

از این‌گذشته کشور در وضعیت رکود قرار دارد و با این وضعیت سالانه ۵ درصد افزایش مصرف را شاهدیم. درحالی‌که با رونق اقتصادی و فعالیت کارخانه‌ها با تمام ظرفیت عدد ۱۵ هزار مگاوات ناترازی به‌مراتب افزایش می‌یابد.

ضمن اینکه امروز سوخت موردنیاز برای اختصاص به نیروگاه‌های حرارتی جدید در صورت عدم توسعه میدان های گازی وجود ندارد و کشور علاوه بر زمستان، حتی در تابستان هم برای تأمین گاز با افت فشار در نیروگاه ها روبرو است. بر اساس چشم‌انداز ۱۴۲۰دولت چنانچه با همین روند مصرف گاز کشور ادامه داشته باشد، در این سال روزانه ۶۳۰ میلیون مترمکعب ناترازی خواهیم داشت.

برق خورشیدی ارزان‌ترین برق تولیدی ممکن است و به تعمیرات و نگهداری چندانی نیاز ندارد، تأسیساتی که باتوجه‌به شرایط تحریمی کشور مزیت رقابتی شایانی به نسبت توربین‌های برق حرارتی با تعمیرات و نگهداری بالا ایجاد می‌کند.

شرکت نیرو نویان قشم شرکتی است که از سال ۲۰۱۵ به ساخت نیروگاه خورشیدی با بالاترین مقیاس یعنی نیروگاه‌های ۱۰ مگاواتی ورود کرده است. این شرکت سال‌های ۹۶، ۹۷و ۹۹ سه نیروگاه ۱۰ مگاواتی برای شرکت پژواک عمران کیش، نیروگاه نیکا انرژی و شرکت صنعتی معدنی چادرملو را احداث کرده که در حال بهره‌برداری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NNQ Videos .