عمان به قطب صادرات انرژی پاک تبدیل می‌شود

Screenshot 20230822 095103 Instagram
دراینستاگرام <<نیرو نویان>> هم ببینید

عمان قصد دارد تا کمتر از ۱۰ سال آینده به قطب صادرات انرژی پاک در منطقه بدل شود. این یک زنگ خطر جدی برای کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه است.
این کشور در حال سرمایه‌گذاری در تولید انرژی خورشیدی و بادی است و قصد دارد تا سال۲۰۳۰ به تولید ۱۰۰ درصد انرژی پاک برسد. این امر عمان را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان انرژی پاک در منطقه تبدیل خواهد کرد چرا که بسیاری از کشورهای منطقه همچون ایران، برق صادراتی خود را از منابع تجدیدناپذیری چون سوخت‌های فسیلی تامین می‌کنند.

اقدامات عمان در راستای تلاش های جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای انرژی پاک در سال‌های آینده به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت و عمان با سرمایه‌گذاری در این بخش، خود را در موقعیت خوبی برای استفاده از این فرصت قرار داده است.
منطقه ویژه اقتصادی دقم عمان در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به دروازه‌ای برای صادرات انرژی پاک به بازارهای جهانی، تنظیم برنامه‌هایی برای کاهش انتشار کربن و سازگاری با تغییرات آب‌وهوایی است.

به نقل از zawya، احمد بن علی عکاک، سرپرست مدیرعامل SEZAD(سزاد) می‌گوید: «این منطقه در آستانه سرمایه‌گذاری‌های امیدوارکننده جدیدی است که به سرمایه‌گذاری‌های موجود اضافه می‌شود.»

آکاک می‌گوید: «این نهاد به دنبال تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دقم به یک مقصد گردشگری و تفریحی متمایز و در نتیجه بهبود سبک زندگی و توسعه زیرساخت‌ها برای تبدیل شدن به یک منطقه اقتصادی یکپارچه و جهانی است. در این راستا، تقویت خدمات بهداشتی و آموزشی و توسعه مراکز تفریحی در اسکله از جمله برنامه‌های این اداره کل است.»

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *